6 decembrie 2011

10 motive pentru care medicul dentist probabil că te urăşte

1. Primul lucru pe care-l spui, atunci când stai în scaunul meu este, “Nu-mi place la dentist.” Serios?!? Oare parintii tai te invata bunele maniere? S-au te-au învaţat că este nepoliticos să-i spuneţi cuiva ce mult il urăsti în momentul în care te saluta?

2. Ai venit la programare si este evident nu ai periat dinţii de cateva zile. Am avut unele persoane cu igienă buna care vin şi isi cer scuze pentru că au mâncat masa de pranz si nu au reusit sa se perieze. Nu despre acestia vorbesc. Realizezi ca noi avem de lucrat in acele conditii? Si dupa ore de munca in acea cavitare orala plina de placa bacteriana, vii tot nespalat. Macar respecta-te pe tine, daca nu-mi respecti munca.

3. După ce am petrecut ore reparand meticulos dintii, te plangi de costuri. E ca si cum ai vrea sa iesi dintr-un magazin alimentar cu un sac plin de alimente şi te astepti să nu plătesti? Tocmai te-am ajutat să zâmbeşti şi să mănânci confortabil, două lucruri destul de valoroase, care ajuta la calitatea vieţii.


4. Eu iti spun că ai o carie şi ai nevoie de o obturatie şi aşteptaţi luni sau chiar ani pentru a rezolva problema. În cele din urmă începe sa doara dintele. Trec două săptămâni de durere şi ma suni sâmbătă noaptea în timp ce eu sunt la cina cu prietenii, pentru ca dintele care trebuia obturat cu un an în urma, a inceput sa doara de săptămâni si brusc acum (sambata seara) este un caz de urgenţă.

5. Ai venit la mine ca sa te ajut, dar imi e foarte greu cand tu tresari si iti dai ochii peste cap atunci când nu te doare. Ideea e ca lucrez incomod si devin la fel de stresat ca tine. Daca doare, te rugăm să ne spui şi te pot ajuta cu asta. Dar daca este din cauza ca nu-ti place intreaga experienta la dentist, doar provoci o stare de stres in care e greu sa muncesc. Şi când împingi limba si nu deschizi destul de larg gura, e fizic imposibil sa-mi fac munca in conditii optime. Chiar nu vrei să fie uşor pentru mine să fac cum pot mai bine si sa termin cat mai repede tratamentul?

6. Tu suni si imi spui “dintele meu nu m-a sacait înainte de ai lucrat la el.” Ai venit la mine cu o carie. Nu eu am pus-o acolo. Tu te-ai neglijat. Pur şi simplu ai avut o gaura putreda si eu am reparat-o. Pentru a face acest lucru, trebuie să utilizez o freza mica să curat din dinte. Dacă ai lua un burghiu, si ai face o gaură în femur, şi apoi sa o umpli cu un material strain, nu crezi că ar putea fi inflamat pentru o vreme? E exact acelaşi concept.

7. Când cerem o radiografie, nu o cerem pentru a ne imbogatii catastiful cu fel de fel de filme, o cerem pentru ca vrem sa vedem daca sunt anumite anomalii in zone pe care nu le vedem cu ochiul liber. Stim ca e greu sa stam cu filmul in gura, dar si noi ne-am facut radiografii si pur si simplu le-am facut si nu am comentat.

8. Imi spui ca mi-ai cumparat masina după ce ti-am pus o coroana (daca se poate si una metalo-compozit). Spre deosebire de ceea ce pare, tu de fapt nu mi-ai cumpărat o maşina, ci ti-ai cumparat tie o coroana. Am cheltuit foarte multi bani pe educaţie şi au trecut multe ore de munca impreuna cu tehnicianul (deci au muncit 2 oameni) pentru a se potrivi perfect coroana in gura ta, asa ca poate m-ai ajutat să-mi platesc o datorie din studentie. Dar cu siguranţă nu mi-ai cumpărat maşina.

9. Tu nu apari la programare sau o anulezi in ultimul minut. Unele lucruri sunt inevitabile, dar atunci când în schimb sa apari la programare ma suni si imi zici ca hairstylistul are un loc mai devreme si trebuie sa mergi la salon , acesta este doar nepoliticos. Nu numai eu sunt in imposibilitatea de a umple 2 ore de program pe care le-am rezervat special pentru tine, dar alt pacient care a putut sa vina, a trebuit să aştepte o saptamana pentru programare. Si atunci cand sunteti programat primul intr-o zi si intarziati, eu sunt in întârziere cu fiecare pacient tot restul zilei.

10. Când iti spun că scrasnesti din dinti, neagati, ca şi cum eu iti spun ca ai o boală oribilă sau esti un criminal in serie. Este doar o observatie si se poate oferi o modalitate de a preveni mai multe probleme în viitor. Această observaţie este dedusa din semne sau simptome care sunt bazate pe ştiinţă reală, nu pe mituri.

Şi pe aceeasi idee … bonus # 11. Tu imi spui un diagnostic care de obicei este pur şi simplu greşit. Dacă ştii atât de mult, de ce ai venit la mine? Obtureaza-ti tu dintele, e evident ca nu ai nevoie de mine.

Aaahhh … Mă simt mult mai bine acum.

Dacă tu nu faci aceste lucruri, eu sunt sigur că medicul dentist te iubeste. Esti probabil acel lucru ce ii face ziua mai buna.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cel mai prost articol posibil. Ideea de articol e aiurea, in plus observ ca ati folosit 2 marimi la font pentru a-l scrie.
Unde e blogdeprost de altadata? Puteti mai mult de atat...

Vladuca Bogdan spunea...

Esti dentist? Sau ai luat articolul de la unul?

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...